W erze cyfrowej decyzje firmy i ich wpływ na szerszy świat są widoczne dla wszystkich. Firmy, które nie mają nic do ukrycia, utrzymują wysoki poziom odpowiedzialności społecznej.

Kiedy firmy praktykują społeczną odpowiedzialność biznesu, działają w sposób, który pozytywnie wpływa na społeczeństwo. CSR często obejmuje element gospodarczy, społeczny lub środowiskowy, w który firmy mierzą, monitorują i poprawiają swój wpływ na społeczeństwo jako całość. Jest to filozofia podobna do poczwórnego wyniku, co oznacza, że ​​firmy rozważają swoje działania na podstawie ich wpływu na ludzi, planetę, zysk i cel.

Nie jest to jednak model uniwersalny. Społeczna odpowiedzialność biznesu może oznaczać dla różnych firm zupełnie coś innego. Warto więc zastanowić się jaki wpływ ma mieć Twoja firma na społeczeństwo. Wiele firm podjęło nieetyczne decyzje biznesowe, a następnie wprowadziło CSR, aby to ukryć. Nie spotyka się to jednak z dobrym odbiorem. Przed erą cyfryzacji, w której teraz żyjemy prawdopodobnie wszystko by się udała, lecz teraz informacje zbyt szybko się rozprzestrzeniają i naprawdę trudno cokolwiek ukryć.

Kiedy próbujesz rozwijać firmę, istnieje wiele priorytetów, więc niektóre firmy nie od razu zauważają korzyści z posiadania programu CSR.  Badania pokazują, że zadowoleni, zaangażowani i nastawieni na cel pracownicy są bardziej produktywni. Dodatkowo nie można zapomnieć o tym, że firmy świadome społecznie są darzone większą lojalnością przez klientów. Według Horizon Media Study 81% ludzi oczekuje, że ich ulubione firmy złożą publiczne oświadczenia o obywatelstwie korporacyjnym. Dodatkowe dane pokazują, że 68% globalnych konsumentów pozostałoby lojalnych wobec marki, gdyby organizacja przestrzegała społecznej odpowiedzialności.