Niby od przybytku głowa nie boli, jednakże co za dużo, to niezdrowo – i tego powinniśmy się trzymać. Pozycjonowanie jednego serwisu przez kilka agencji SEO nigdy nie przyniesie dobrego skutku. Dzieje się tak, kiedy zleceniodawca nie rozumie mechanizmów SEO oraz nie potrafi doprecyzować swych oczekiwań.

Jedna ze start upów zajmujących się wspieraniem sprzedaży B2B, wzięła udział w jednej z konferencji dla młodych przedsiębiorstw. Właściciele opowiadali o swoich doświadczeniach i etapach rozwoju firmy. Wspomnieli również o promocji, na którą otrzymali wysoką dotację. Częsć pieniędzy postanowili przeznaczyć na działania związane z pozycjonowaniem strony. Nie mieli jednak dobrych doświadczeń z tą branżą. Już na samym początku można się zorientować, że główną winę sami ponoszą, ponieważ do tematu podeszli bardzo nieprofesjonalnie. Licząc na na szybkie uzyskanie wysokich pozycji w rankingu Google, postanowili zatrudnić 4 agencje SEO. Takie rozwiązanie nie miało prawa się sprawdzić. Jest to spowodowane przede wszystkim tym, że każda z agencji przyjmuje konkretną strategię, którą sukcesywnie realizuje. Dodatkowo różnią się metody, trzeba kontrolować ilość linków i miejsca, w których się pojawiają. Krótko mówiąc działania każdej agencji tylko sobie szkodziły.

Po dłuższym czasie, kiedy frazy osiągnęły już swoje minimum, to każda z agencji ograniczyła swe działania, a cały czas inkasowała pieniądze. Właściciele firmy musieli płacić kilku agencjom, przy czym nie było efektów ich działań. Trudno było także określić, metody której agencji pozytywnie wpłynęły na frazy, żeby ewentualnie zachować współpracę jedynie z jedną.

Nie jest to jednak wina samych agencji, ponieważ mogły one o sobie kompletnie nie wiedzieć. Oczywiście, w statystykach widać, że ktoś inny prowadzi działania, jednakże to właściciele firmy w fatalny sposób się do tego zabrali. Przydałoby się przynajmniej podstawowe rozeznanie w rynku. Skorzystanie z rad specjalistów zapewne pozwoliłoby zaoszczędzić sporo pieniędzy oraz nerwów. Firma jednak mogła pozwolić sobie na taką rozrzutność, a przy okazji dała wyraźny przykład innym firmom, że wynajęcie kilku agencji wcale nie przyśpiesza pracy, a wręcz przeciwnie.

Więcej informacji na ten temat znajdziecie na stronie: Agencja Interaktywna Bydgoszcz