Czy treść ma znaczenie? Czy jest „królem”? Czy warto stawiać na usługi profesjonalnych copywriterów? Z pozoru nie jest to jeden z najważniejszych elementów SEO, jednak pozory lubią mylić. Aby lepiej zrozumieć powiązanie jednego i drugiego należy przyjrzeć się zmianom jakie na przestrzeni ostatnich lat zaszły w branży SEO.

Google, zamierzając stworzyć wyszukiwarkę prezentującą wyniki idealnie dobrane do oczekiwań użytkowników, musiało zmierzyć się z poważnym wyzwaniem jaki jest gwałtowny rozwój sieci internetowej. Z racji tego, że liczba dostępnych stron przekroczyła poziom 330 mln, a większości z ich właścicieli zależy na zajęciu jak najwyższej pozycji w rankingu wyszukiwarki – bo tylko ona gwarantuje duży ruch na stronie – podejmowali oni wszelkie sposoby na zajęcie jak najlepszego miejsca. Wykorzystywali w tym celu także nieetyczne praktyki pozycjonerskie, obejmujące m.in. wstawianie słów kluczowych w tle strony.

Zidentyfikowano dwa podstawowe problemy. Pierwszym była konieczność odszukania sposobu umożliwiającego prezentowanie jak najdokładniejszych wyników przy uwzględnieniu stale zwiększającej się liczby stron. Drugi natomiast wiązał się z koniecznością uporania się z nieetycznym pozycjonowaniem, wpływającym negatywnie na jakość prezentowanych treści. Rozwiązaniem obu problemów okazało się wdrożenie rewolucyjnych algorytmów, pozwalających na wzmacnianie stron nasyconych treścią jak najlepiej dopasowaną do oczekiwań osób korzystających z wyszukiwarek. W związku z tym szczególnego znaczenia nabrała wartość publikowanych tekstów dla ich odbiorców. Przyczyniło się to do wzrostu znaczenia webwritingu (copywritingu), ponieważ pojawiła się konieczność tworzenia przejrzystych, dobrze skonstruowanych, merytorycznych tekstów pozwalających na zainteresowanie ich treścią użytkowników. Z tego powodu prowadzenie skutecznego WhiteSEO bez wsparcia ze strony copywriterów jest praktycznie niemożliwe.

Więcej informacji na ten temat znajdziecie na stronie: Agencja interaktywna Bydgoszcz