Turystyka

Czy łatwo jest zwrócić bilet autokarowy?

Dostępne są trzy rodzaje biletów autokarowych. Jednostronne, dwustronne oraz open. Nie jesteś pewien daty powrotu za granicy, bądź miasta do którego się wybierasz? Kupuj bilet jednostronny bądź open. Rezygnacja z biletu powrotnego, przy zakupie biletów dwustronnych będzie sporym problemem. Oczywiści ci, którzy wybierają się na zorganizowane wycieczki autokarowe, kupują bilety autokarowe dwustronne. Jesteśmy bowiem pewnie, że wróćmy zgodnie z terminem, a cały program wycieczki zostanie zrealizowany sprawnie, bez żadnych opóźnień. Zazwyczaj tak, jest biura podróży dokładają wszelkich trosk, by wyjazdy były zorganizowane sprawnie. Cenią sobie bowiem zadowolenie klientów. Planując zagraniczne wojaże musimy liczyć się z różnymi ewentualnościami, na przykład z dłuższym pobytem spowodowanym wypadkiem za granicami naszego kraju, bądź chorobą. Wiadomo siła wyższa ale co z biletem powrotnym, jeśli dysponujemy biletami dwustronnymi. Możemy spróbować zwrócić bilet powrotny. Liczmy się jednak z tym, że przewoźnicy, czy też biura podróży nie zawsze wyrażą chęć zwrotu pieniędzy za bilety autokarowe. Biura podróży, z tego względu, że wynajmują całe autokary. Całą kwotę wpłacają przewoźnikom, a przy wycieczkach zorganizowanych, przy wynajęciu autokaru nie ma szansy na uzupełniania miejsca osobą spoza wycieczki. Dlatego nie liczmy na to, że biura turystyczne zwrócą nam pieniądze za bilety autokarowe. Większą chęć współpracy pod tym względem wykazują przewoźnicy działający na własną rękę, obsługujący konkretne linie, którzy zatrzymują się na wielu dworcach. Możemy zatem liczyć, że przewoźnik zwróci nam pieniądze. Jednak tylko wtedy, gdy na nasze miejsce znajdzie się ktoś inny, kto wykupie bilet autokarowy. Pamiętajmy tez, że bilety powrotne są tańsze, często sprzedawane po okazyjnej cenie, w związku z czym nawet nie mamy co liczyć na 50 % zwrot pieniędzy.

Redaktor

Dodaj komentarz

Kliknij, aby skomentować