Kiedy wpisujemy jakieś hasło w wyszukiwarkę, naszemu zapytaniu odpowiadają tysiące stron. Zadaniem wyszukiwarki jest porównanie ich i wybranie najbardziej odpowiednich i wartościowych źródeł. Za selekcję tych stron odpowiadają algorytmy. Obecnie uwzględniają one około 200 wskaźników, na podstawie których muszą ocenić każdą ze stron i dopasować ją do odpowiedniego miejsca w rankingu w oparciu o wpisywaną frazę przez użytkownika. To od nich zależy co pojawi się nam w wynikach wyszukiwania. Algorytmy są cały czas rozwijane, aby móc podawać internaucie najodpowiedniejsze rzeczy. SITAB wspomaga ten proces, dopasowuje się do algorytmu i to poniekąd ich praca jest oceniana przez Google.

Jednym z podstawowych algorytmów jest tzw. Panda

Powstał w lutym 2011 roku i prowadzi do zwiększenia widoczności w sieci witryn wysokiej jakości, czyli tych które prezentują unikatową treść/zawartość. Jej zadaniem jest ograniczanie w wynikach Google wyświetlania stron o słabej jakości, zawierających mało wartościową, krótką lub zduplikowaną treść. W momencie pojawienia się
Pandy duże spadki pozycji zaliczyły serwisy wypełnione sztuczną treścią i zawartością, która nie była tworzona samodzielnie. Algorytm odfiltrowywał strony niekompletne lub powielane w Internecie. Strony z wartościową, oryginalną treścią, która mogła być pomocna dla użytkownika poprawiły wtedy swoje wyniki pozycji. Ten algorytm pokazuje, że w momencie gdy posiadamy oryginalną zawartość serwisu możemy osiągać lepsze miejsca w wyszukiwarce. Jest to szansa dla mniejszych witryn, które mogą konkurować z dużymi serwisami
posiadającymi treści niskiej jakości.